tisdag 25 februari 2014

Sovit

I natt hände det. Jag sov bra igen, men nu har jag vaknat med huvudvärk. Jag sov så djupt när min man väckte mig. Men nu kanske det vänder efter förra veckans bottennapp.

Jag har stickat klart sjalen med ta hank, lägga hank o.s.v. Det tog flera månader, men nu har dottern en lång halsduk, helt unik också skulle jag tro. Iallafall helt unik i den bemärkelsen att jag har gjort så många fel. Aldrig kunde jag riva upp heller för jag förstod inte hur man skulle göra det. Nu har jag börjat på en enkel tubsjal istället till Signe istället. Den tar nog bara en vecka att sticka. 

Igår jobbade jag på bokbussen igen. Där jag jobbade ett år ungefär, men inte riktigt trivdes. Jag trivdes med vissa saker, men inte med andra. Det var lite för ofritt tyckte jag. Väldigt lite utrymme för improvisation. Men att träffa en massa skolbarn och dagisbarn på några timmar är ju lite roligt. Jag hamnade i samtal med en drygt tvååring, ett långt samtal om ditt och datt. Han tyckte jag såg ut som Emelie, hon som städade på hans dagis. Men jag var riktigt trött när jag kom hem. Jag inser att man inte kan få allt. Man måste välja. Det här med jobb och vad som känns rätt har snurrat i min skalle så länge och samtidigt som det snurrar, snurrar tankar om att jag vill vara ännu mer med barnen och i hemmet. Hjälp, jag får ingen rätsida på det här.

Inga kommentarer: