söndag 22 juni 2014

Hittade på en blogg

Tänker jag ofta på att avokados blivit konstiga. Måste vara något som vi människor gör. Det ska vara billigt och tillgängligt jämt. Dom där i nätpåse köper jag aldrig mer. För dom är aldrig mogna på rätt sätt. Jag åt en fantastisk god avokado i vintras och då tänkte jag så här smakade dom förr. Min dotter älskar avokado. När hon var mindre utnämnde vi henne, eller om hon själv gjorde det, till avokadokungen. Sen började dom bli så dåliga så alla lessnade. Men nu när vi gått över till dyrare så är dom rätt så goda igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns också fryst avokado från Ica. Säljs tärnad i små pappaskar. Alltid helt perfekt och mycket god i T.ex sallad.

/Ulrika

Maria sa...

Men vad bra. Det måste vi prova. Passar den också till till exempel guacamole?

Anonym sa...

Det går att göra världens bästa guacamole med den också. Jag har nästan slutat köpa avokado efter att jag hittade de där askarna i frysdisken. Priset kan skilja lite mellan olika affärer.

Maria sa...

Men perfekt. Det får det bli i fortsättningen!