lördag 7 juni 2014

Kväll eller natt

En natt som kommer att bli ganska sömnlös. Lite för spännande natt för den här mamman. Tältning  för en och "grillning" för en. Grillning kanske är något helt annat, men tältning är tältning tack och lov. Man får glädjas åt det lilla. Jag vill helst inte gå och lägga mig. Det blir värre då, med oron.

Nu är en ny dag. Jag sov inte så värst mycket på natten, men länge på förmiddagen. Nästan till halv tio. Umder morgontimmarna hade min man hunnit koka kaffe, dricka kaffe, se något program om ungdomar på TV och framförallt hämtat fyra tältande människor och lika många hundar. Min dotter sov ingenting, det brukar hon inte när det kommer till tältliv. Inte riktigt hennes grej, men en gång om året glömmer hon det och prövar på nytt. 

Idag har jag mysfikat med gamla arbetskompisar. Riktigt mysigt. Jag kom hem med lite fisk och en fin plåtburk som jag fick. Fin är den. Byrån har flyttat in i vardagsrummet, nu ska jag bara måla lådorna också. 

Just nu är det så att den äldsta ser vi knappt. Jag försöker vänja mig. 

Inga kommentarer: