lördag 12 juli 2014

Dagar går

Jag vet inte jag tycker om den här sommaren riktigt än. Jag sover så mycket för lite och nu har jag jobbat i en vecka och ska jobba ytterligare en. Men jag läser iallafall. Alltid något.

 Jag har nu läst Jojo Moyes Livet efter dig. Jag läste tills den tog slut och säger ändå nja. Den var inte dålig, men inte heller fantastisk. Men den var kanske bra för läsningen. Den där känslan av att behöva sluka en bok som man kunde ägna sig åt som barn. Linda Skugges bok var det mer wow över. Jag gillade mycket och fick att tänka på. Orkar inte utveckla mer nu, kommer kanske tillbaka tills en en annan dag. Alla barn, förutom ett stort och de två minsta, är spridda runt om i Västerbotten. En sån sommar är det med barn spridda, känslor utan på kroppen, oro i själen. Jag har inte ens kollat rean på Gudrun Sjödén och det är inte likt mig.

 Men precis som alla somrar vill jag ha en sommarstuga, ett mer fungerande boende, bättre mat och mer mys och gemenskap. Men inte som dom andra somrarna är att vi har ett barn som inte mår riktigt bra. Så mycket förändras inom en, även om det kanske inte märks. Men jag märker det lite själv. Särskilt på energin. Den liksom har pyst ut, som en ballong som blir mindre och mindre fast under lång tid. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har läst nu läst dina tidigare boktips (Låt vargarna komma och Franska barn kastar inte mat m fl.) och har njutit massor! Har tidigare läst Moyes bok och tyckte mycket om den, var kanske i behov av en riktig kärlekshistoria ;-)
Hoppas du snart får häng på den här sommaren, jag har inte heller riktigt lyckats. /Michaela

Maria sa...

Hej
Så roligt att du läst och gillat. Jag slukade också Moyes bok så dålig var den inte. Jag behövde mig också en kärlekshistoria, men synd att den kändes så olycklig.

Hoppas vi båda får till den här sommaren snart! /Maria