fredag 4 juli 2014

I Stockholm

Plötsligt är vi i Stockholm. En intensiv semester det här. Bra att pröva sig fram med resandet och se hur vi gör längre fram. Som vår äldsta släpar vi nog inte till Kolmården förrän han kanske har egna barn. Men vi andra vill nog gärna dit igen. Äldsta fick åka och hälsa på en kompis i Linköping som bor i Umeå men hälsade på släktingar där. Sån tur för honom att han "slapp" Astrid Lindgrens värld och sån tur för oss andra att vi inte slapp. Jag hade velat vara där två dagar. Men nästa gång kanske. Det blir ju himlans dyrt för oss den här resan. Det måste man kanske också klura på. Hur reser man billigt med tåg med en stor familj och bor på hotell och sånt? 

Mina barn, eller två av dom, en 12-åring och en 15-åring var så förtjusta i djuren på Kolmården och vill absolut ha en minigris och en get som husdjur. Så gulligt att se hur fascinerade dom var. Vi fick se mycket fantastsikt också. Delfinerna förstås, men också två björnungar som klättrade ner för träd, schimpanserna som man inte får nog av att titta på och att klappa små getter var rätt så himla mysigt. Nu känner jag mig färdig och kan tänka mig att åka hem. Jag ska ju jobba på måndag. Men storbarnen ska gå runt i Stockholm imorgon. Jag tänker hålla mig här hos min mans moster med småungarna. Det blir bäst så.

3 kommentarer:

Zachrissons sa...

Åh vad jag känner igen mig!

Familjen Tapper-Kaller sa...

Kolmården! Det är ju nära oss! Ni skulle hälsat på!

Maria sa...

Hej
Skönt att någon gör det. Vi med stora spretiga familjer! /Maria

Hej Karin
Ja hoppas vis se någongång!