måndag 28 juli 2014

Lugn sommardag

Den här dagen har varit utan ambitioner. Den har varit som jag tycker om att livet är, utan så många överraskningar och vackert på ett stillsamt sätt och vardagligt. Vi, jag och de minsta, körde iväg den äldste till hans ö på morgonen. Ön som han gillar. Han berättade en massa saker första dagen han var hemma. Om att han ramlat med en Coca-Cola i handen med en cykel med tre hjul och såna saker. Han har haft kul. Han skrattar och han har gått upp en morgon och lagat frukost till ett helt läger fast inte ensam så klart. Så klippte jag våran häck åt ena hållet. Vi har tre stycken. En helt omöjlig björkhäck och två andra. Nu har jag klippt en av dom alltså och jag tror iallafall att jag och grannarna tyckte det var bra. Jag fick en blåsa i handen av allt kroppsarbete. Så åkte vi till Kupan med en massa kläder och köpte så fina saker. Ernst en kassettspelare, jag en kjol, kofta, tillbringare, klocka och burk, Ella två tröjor och ett par jeans, Majken ett kortspel, Löjliga familjen och Ester ett gosedjur. Alla blev nöjda. Sen åkte vi till sjön och bara vi var där, nästan. Väldigt stillsamt. Då fiskade Ella och Ersnt upp en cykel. Så vi tog med oss den och åkte till en affär och köpte glass. Och så åkte vi en bit till och satte oss på en äng och åt glass. Ernst tyckte det var så fint där på ängen. 




Inga kommentarer: