lördag 19 juli 2014

Promenaden

Jag har gått en så fin morgonpromenad, en mil lång. Trevligaste promenaden på år och dar. Sällskapet hade förstås stor betydelse, men också promenadvägen runt en sjö. Så fint. Fast jag såg mitt livs första orm och mina livs första hjortron. Ja det är en skam att vara från Haparanda och aldrig sett några. Men nu så. Nu är jag några hjortron rikare här i livet. Nu, om livet tillåter, ska jag göra fler fina sommarpromenader.

Sen hem och ha ett tonårsprat. Det blev lite argt och upprört. Det är en del oro med det här föräldraskapet. Att tro på att det bär känns en bit bort ibland. Imorgon fyller någon år och idag är många på vift. Vi som är hemma ska snart äta och ha lite lördagsmys. Kanske se på film. Värmen är tryckande, men det hanns inte med något bad idag för vi behövde gå en sväng på stan. Den här klänningen hittade jag i vårat gamla släkthuset förra sommaren. Igår invigde jag den och kände mig rätt fin, även om den inte sitter jättebra på mig.

Inga kommentarer: