onsdag 16 juli 2014

Tonåring

Tonåring gör som tonåring själv vill. Så är det tydligen. Jag gråter inombords av frustration. Älskar lika mycket ändå. Den stora egoisten och ändå lika underbar. Ja så är det.

Så vi forsätter att inte sova förrän klockan blir två eller tre. Väntar till två och är uppjagad av allt väntande till klockan tre. Kanske skulle man bo på landet ändå?! Jag menar,  då vore dom beroende av att man skjutsar och hämtar. Men då skulle dom väl ha en farlig moppe eller nått och så var dagen ändå förstörd.

Två dagar har jag haft mitt argaste barn med på jobbet. Hon trivs faktiskt och har börjat läsa som en galning igen. Vi har plockat bort hennes mobil ett tag så det kan ju bero på det. Men roligt är det att ha ett barn som hänger med en i timmar på jobbet. Vi äter lite, fikar lite och hon hjälper till lite och sen kommer det folk och jag blir som uppslukad, men det gör inget för då läser hon.

Inga kommentarer: