söndag 6 juli 2014

Tåget igen

 Väg hem. Känns bra, känns dåligt. För att få vara i ett större sammanhang, med min mans släktingar är lite viktigt för mig som alltid velat ha det där. Men samtidigt att ha en tonåring med som helst är med kompisar gör det ändå inte riktigt vilsamt. Mammaradarn uppfattar så mycket. Kroppsspråk och annat och det blir lite jobbigt också. Men hemma blir det annat som blir jobbigt. Men han lyckades hitta några "kompisar" i Stockholm också när dom var på stan igår och var med dom hela kvällen. Min lugna man säger att han snart är 18, men jag menar att inte inte ens fyllt sjutton, för det har han inte. 

Nu sitter jag bredvid min femtonåring som läser Harry Potter just nu som en galning. Hon är så gullig med sitt läsande. Hon blir helt uppslukad. Jag känner igen mig. Jag minns att när jag läste en spännande bok så kunde jag ibland gå och läsa samtidigt. Alltså när jag var yngre. Nu har jag läst den här. Min arbetskompis rekommenderade den för flera år sedan och jag förstår inte varför det gick så många år innan jag läste. Tack Lenita för boktipset. Den var så bra och sorglig. Och jag lärde mig. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läs också hennes nya - Americanah. Fantatsisk bok om identitet, tillhörighet och relationer, bl.a.:)
Hälsningar
Tove

Maria sa...

Hej
Tack för tipset, det ska jag försöka göra här lite längre fram när jag plöjt min hög! /maria