lördag 21 januari 2012

Bland annat storhandlat

Nu har jag storhandlat, fikat och köpt skor. Barnbidraget var mycket efterlängtat. Vi har verkligen ätit oss genom frysen på sista tiden för plånbok har varit tom.

Två skor för priset av ett par, massvis med mat och fika på stan med Joen. Vi har fnissat och haft kul, faktiskt. Då kan man stå ut med en storhandling. Sen såg vi Umeås kanske enda kändis, UnderbaraClara. Min man har gjort det roligaste han vet, nästan, öppet hus på stadshuset tillsammans med Majken och Ester.

Nu ska vi äntligen äta middag.

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Jag drömde i natt att vi var och hälsade på er i minst två dagar och att jag fick dåligt samvete för att ni skulle fixa mat till 13 personer, så då for jag och köpte 40 varmkorvar och bröd. Jag skulle värma varmkorvarna, men hittade ingen lagon stor kastrull så jag stod och tryckte ner dem i en liten så att de gick av. Och då ville de hellre äta plättar alla barnen, som du hade stekt. Hoppas att vi kan hälsa på er någongång, men då ska vi inte stanna i två dagar... =)

Maria sa...

Ja kom och hälsa på oss! Ps Vi har en jätte stor kastrull som rymmer minst 40 varmkorvar, minst.