tisdag 24 januari 2012

Gick bra

Det gick jätte bra att gå hem med pulkan förutom att Majken blev kall i ansiktet. Så skönt med en promenad. Jag har ju inte motionerat sen jag blev sjuk för lite mer än en vecka sedan. Jag tror verkligen att jag behövde det.

Nu har vi ätit Cowboysoppa och bakat muffins. Igen, jag vet. Men allt jag, eller vi, gör från grunden känns bra fast det är onyttigt. Usch snart ska jag på 40-årskontroll, hon kommer kanske inte att hålla med om just det.

Jag tänkte när jag gick med pulkan idag att människan är på ett sätt, åtminstone på ett sätt, rätt primitiv. När männsikan cyklar så är alla bilar och gångare i vägen, när människan åker bil är alla cyklister och gångare i vägen. Jag såg idag hur irriterade en del blev på oss som gick på trottoaren som också är en cykelbana. Ibland satt dom i pulkan då var vi ganska lite i vägen, men så ville dom gå, ibland båda, ibland en, då var vi mycket i vägen.

Inga kommentarer: