fredag 20 januari 2012

79 år ungefär

Jag har sån värk i lederna så jag känner mig som 79 år. Jag känner mig fortfarande sjuk, kanske för att det där i lederna håller på och jobbar. Idag kom jag väldigt försent till jobbet fast vi har personalmöte. Usch vad svårt livet är ibland. Nu vill inte flickorna ta på sig ytterkläderna och sen när dom är på efter en lång, lång stund så åker vi till dagis. Sen när vi kommer dit så hjälper jag flickorna av med overallerna. Nej, säger Ester, jag vill göla tälv. Ja så då tar hon på allt igen och börjar om.

Vad jag ibland(till exempel i morse) tänker, men ta en paus då. Var hemma några år med barnen. Så där som hon, fina mamman som går på bibblan där jag jobbar. Hon som varit hemma med barnen och har så mycket tid, tid att inte stressa. Sånt kan jag beundra. Men så idag är man en bakåtsträvare om man gör så. Fast någonstans inom mig så beundrar jag det, speciellt när livet känns så omöjligt svårt ibland. Kanske ska man inte köpa ett svindyrt hus och samtidigt tänka attt man ska ta en paus från jobbet.

Idag sa Majken: Jag äl vatel (vacker).

Inga kommentarer: