tisdag 3 januari 2012

En orolig natt

Just den här dagen är lite trött. Ett barn kom till oss två gånger och hade inte sovit på hela natten, ett annat barn låg helt otippat i vår säng mitt i natten, otippat för det var länge sedan. Sen då när den andra kom till oss, eller oss och oss, Bengt låg ju på soffan och sov, så tyckte alla att det blev för trångt. Där låg ju också Majken och Ester. Vid fyra tiden på natten kom han som är äldst också och hade huvudvärk. Då sov jag inte mer den natten. Och det var så länge sedan det var så här, men hur jobbigt som helst idag ändå.

Ja så jobbar Bengt till 11 ikväll. Kom tillbaks mysiga jullov. Igår gick jag på stan för att handla presenter och då hittade jag ungefär fyra par skor jag ville ha på rea. 2012 får jag bara handla på rea och det nödvändiga. Igår kändes fyra par skor helt nödvändiga, men inte ett par tillät ekonomin.

Inga kommentarer: