tisdag 28 augusti 2012

15-åringen förvånar

på alla möjliga sätt. Vi har ju fått ett annat barn i sommar, mer än det tänker jag kanske inte säga. Alltså inte annat, utan samma fast lite annorlunda än tidigare. Vissa dagar pratar vi inte så mycket, men vissa pratar vi. Lite upp och ner alltså. Sen sa jag ju det där med stöket, att det gillar han inte. Idag kom han hem, rätt glad och så och började städa, fast dumma dammsugaren funkar bara ibland. Han städade köket. Han skulle få besök av någon han tycker om och ville väl göra det lite fint. Alltså jag blev lite förvånad och väldigt glad.

Min man lämnar på dagis nu. Han älskar det och det går jättebra. Varje dag kommer han i tid också. Det var alltså det här som var vår grej!

Följdfråga: Varför  har jag lämnat hela förra året och kommit sent varje dag? Jo för vi orkade inte fixa till cykelkärran. Jag beundrar faktiskt folk som planerar och tar tag i saker, små praktiska detaljer. Men jag är kanske bra på något annat, kanske.

Inga kommentarer: