onsdag 8 augusti 2012

Planera

En utmaning för mig är att planera och ha ordning. Jag var den flickan som tappade nycklar, hade stökigast i skåpet, pluggade i sista minuten till alla prov o.s.v, listan skulle kunna göras lång. Inte kunde jag laga mat eller städa heller. Det är väl inget man behöver lära sig? Jo det är det. Lite hemkunskap i skolan räcker inte.

Just nu håller jag på att göra städuppgifter till hela familjen. Det handlar inte om överkursstädning utan bara det absolut grundläggande. Så måste vi sortera ut lite mer kläder. Vi måste göra tvättstugan ännu mer funktionell. Vi måste planera maten, nu ska en dotter äta vegetariskt också. Så måste vi få iordning cyklar till alla som funkar. Och vi måste väcka barnen tidigare så jag kommer i tid. Nu har jag varit sen så mycket och är så less på det. Och nu funkar det knappast att vara sen när jag ska åka iväg med en buss full med böcker. Vi har några få dagar att styra upp allt det här på.

Så ska vi ju bada också....

Inga kommentarer: