söndag 26 augusti 2012

Blåbär

blev det, läsa bok blev det och fest. Jag var arg hela dagen innan festen började, som jag blir ibland och särskilt när jag ska på fest och lämna barnen. Lämna småbarnen med storbarnen, huvva så läskigt. Jag blir så orolig och vill bara stanna hemma om det inte vore för det att dom som skulle ha festen är så himla trevliga och fina och bra. Så vi for och flickorna grät och kramades hårt. Vi cyklade dit och det kändes som den gången vi hade barnvakt till Joen första gången, helt konstigt. Men vi hade kul, jättekul kan jag ärligt säga. Det var tävlingar, jättegod knytismat och så trevliga människor. Nästa gång, om nåt år eller så, ska jag komma ihåg att det är kul att gå på fest.

 Och barnen fick äta köpespizza och godis och dom hade det riktigt bra. Ingen satte godis i halsen, ramlade ut från fönstret och det började inte brinna. Ja och Ellas två getingstick höll sig på rimlig nivå. Allt är inte farligt och jag är inte rädd.

1 kommentar:

Anonym sa...

:-)/pia