söndag 2 september 2012

Blåbär igen

Nu är det väl sista chansen att få ihop dom där blåbären. Jag minns att jag redan som student gick ut och plockade blåbär och alltid tyckte det blev för lite. Så läste jag om en efterrätt på en blogg som vi gjorde i veckan och som blev så god. Man tog frysta bär ( ytterligare ett skäl att man måste plocka mer blåbär), värmde, eller rostade havregryn och solrosfrön med smör. Sen sätter man det plus kesella med smak och lite frukt i en skål.  Hur gott som helst. Och som sagt vi behöver blåbär. Fast vi får väl köpa en massa som vanligt.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Jag räknar med att bli alldeles slut dom närmaste veckorna av alla nya intryck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka, lycka till på nya jobbet nu! Min Sara frågade efter dig på sin skola i förra veckan! Hoppas du känner dig både avtackad och välkommen! KRAM /E

Maria sa...

Tack snälla. Så gulligt att av Sara!