fredag 7 september 2012

Upprepningar

På mitt förra jobb så byggde vi om, biblioteket flyttade och vi planerade hyllor och allt även om jag inte var särskilt delaktig. På mitt nya jobb så ska vi flytta på biblioteket och vi ska planera hyllor och allt. Morgonen började med att vi tittade på ritningar. Jag är ledsnat på ritningar, om jag någonsin gillat dom. Det var nästan overkligt, lite som sisyfos ( hur det nu stavas), det där med att rulla upp stenen och så rullar den ner och så upp och så ner.

Nä roligare var det att hämta flickorna och gå på vårat nya museum och träffa min vän. Där var det öppen förskola för barn och det visste inte vi. Tema var pyssel inspirerat av konsten på museet, idag var det att göra spiraler. Majken ville mest sitta i famnen, men Ester gjorde en miljon spiraler av  piprensare,  sen fikade vi och stötte ihop med en annan fin vän.

Nu någon slags middag i något slags kaos.

Inga kommentarer: