onsdag 26 september 2012

Vår lediga dag

Vi ska åka på sagostund på vår lediga dag. Vi gillar bibliotek i den här familjen, speciellt jag och Signe, men Majken och Ester är nog också ganska förtjusta. Igår hämtade jag Ernst hos en ny kompis. Mamman var så jättetrevlig och hon berättade att dom flyttat hit från Stockholm. Så modigt tycker jag när man har barn mellan 9 och 15. Då tänkte jag att jag är fånigt rädd för förändringar. Jag ska jobba med det där.

Nästa äppelrätt blir fläsk med plommon och äpplen, en barndomsrätt. Jag kommer inte ihåg om det var mamma eller pappa som lagade den rätten. När jag växte upp så var det pappa som lagade mat måndag till fredag och mamma på helgerna. Mamma lagade kyckling med currysås som jag älskade och lasagne och äkta bearnaisesås och pappa lagade pannkakor, ärtsoppa, spaghetti och köttfärssås och wienerschnitzel. På något sätt har det nog påverkat mig, det där med att i ett hem så delar man på sysslorna. Det har varit så självklart för mig. Sen hade inte min pappa förmåga att vara nära sina barn och det kan ju göra mig så förtvivlat ledsen, men samtidigt så har det alltid varit så för mig och jag vet inget annat. Men det är klart närvarande pappor gör mig alltid väldigt berörd och jag förstår ju varför.

Inga kommentarer: