lördag 29 september 2012

En dåres envishet

Jag har fått en känsla av att nästan ingen läser här längre, men jag fortsätter med en dåres envishet att skriva. Försöker påminna mig om att jag gör det för min skull, för så är det ju. Och jag kommenterar inte heller bloggar, jo bara Karins blogg. Jag vet inte varför, kanske för att jag är lite hemlig och krånglig av mig. Tycker det är lite läskigt och vill inte missuppfattas.

Jag börjar bli redo för en ny springrunda och tycker att mitt humör blir bättre av att springa, men idag hinner jag inte på dagen. Min man och dotter är på badäventyr i grannkommun och jag ska fika med några kompisar och min dotter ska vara barnvakt. I veckan var hon barnvakt när jag var på föräldramöte och min man var på kören och det gick så bra. Dom gjorde trolldeg och hon läste saga och dom somnade så gott. Så duktigt av henne. Äldsta sonen kan ju också, men han är ju så upptagen nuförtiden.

Igår var min äldsta dotter på filmkväll hos ny klasskompis. Dom var fyra stycken. Jag blir alldeles varm inombords för hennes skull. Att hon hittat nya kompisar och får uppleva lite nya, spännande saker. Sen var jag ju rätt omskakad efter föräldramötet när rektorn berättade om drogerna som florerar på skolan. Klump i magen och ångest får jag.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser!!! Och jag tycker så mycket om det du skriver, det känns ibland svårt att kommentera. När jag tänker efter känns din blogg som att läsa en bok. Jag får ett nytt, klokt och personligt kapitel med jämna mellanrum. Kommentarerna känns som överflödiga. Hoppas du förstår vad jag menar. Sluta inte att skriva :)
Michaela

Susanne sa...

Håller med föregående talare!

Birgit sa...

Men jag läser Maria, varje inlägg på din blogg, och jag gillar det jag läser!

fembarnsmamman sa...

Här är en till som läser med stor behållning! Tycker att du skall fortsätta med din envishet. Vi är många som uppskattar det. Känner likadant med den egna bloggen, inte så många kommentarer. Men jag brukar tänka att jag skriver för mitt eget höga nöjes skull.

Anonym sa...

Jag läser!!!/Johanna

Maria sa...

Hej Michalela
Finare ord har jag sällan läst.

Maria sa...

Michaela skulle det stå...

Maria sa...

Hej
Tack Susanne.

Maria sa...

Åh Birgit
Tack.

Maria sa...

Hej fembarnsmamman
Och jag läser ju allt du skriver, men kommenterar så sällan.

Maria sa...

Hej Johanna
Tack!!!

Anonym sa...

och jag med läser! Inte varje dag, men så fort jag kommer ihåg att "nu var det länge sen " så går jag in här och läser allt du har skrivit sen sist. Jag tycker att den rutan som säger att jag ska bevisa att jag inte är en ribot är jättejobbig, för ofta gissar jag fel och får ta en ny kod... Jag kanske är en robot. :-/ Men hur som helst skulle jag oftare skriva om jag inte behövde bevisa min mäsklighet, men läser det gör jag! Kramkram!! :-)