lördag 22 september 2012

Fika och mat

Igår var jag så arg, mest på min man. Fyra kvällar i rad har han haft saker han måste gå på. Lite jobb och lite annat. Jag tycker inte att jag får till livet. Har känt mig rätt värdelös och dålig. Men idag tänkte jag bara att jag får ta mig samman. Jag har lagat mat, två vegetariska pajer, en köttgryta som fick koka länge och kycklingfajitas. Så tog jag också mina två söner med mig på ett fik. Det har var flera år sen sa Joen. Alltså jag ska försöka älta mindre och göra i stället. Jag såg två systrar och ett barn på fiket. Och så kom den där systerlängtan tillbaka till mig. Det där att ha en syster som kanske har barn som man skulle få älska och ta hand om. Jag skulle vilja ha det så. Fast jag har ju en bror med tre underbara barn, men vi träffas ju alldeles för sällan.  Men som sagt så är det ingen ide att älta. Jag har ju allt det här fantastiska som gläder mig, oroar mig och driver mig till vansinne om vartannat.

Inga kommentarer: