lördag 1 september 2012

Halvfart

Oj vad vi går på halvfart. Alla förkylda så där så man inte har feber eller måste vila sig hela tiden, men så där så allt går segt. Tur att Ella har gjort så god efterrätt till oss. Hallon, kesella, grädde och vit choklad, verkligen jätte gott. Vi har tagit oss ner på stan  och handlat jeans och jacka med 10-åringarna och lånat böcker. Signe lånade väl 10 som räcker en vecka. En sån bokslukare som hon har aldrig jag själv varit. Det är spännande med hennes läsande, det mesta funkar för henne, men mest älskar hon Harry Potter. Hon har affischer över sängen med Harry och favoritfiguren heter Nyphadora Tonks, det fick Signe stava åt mig. Hon och brorsan  kan sitta och diskutera Harry Potter, det tycker jag låter kul. Som deras egna grej.

Otis har vuxit, vuxit in i familjen. Han har blivit  större och pälsen blank och fin, inte så där rufsig  och tufsig som när han var mindre. Han är inte rumsren än, vi har helt enkelt inte nog med fokus på honom. Men annars är han mysig även om han morrar ibland då bli jag som är lite hundrädd rädd. Men jag jobbar på det.

Inga kommentarer: