onsdag 5 september 2012

Jobbig start

Nu har jag lediga onsdagar. Med lite förkylning, lite lite sömn, nytt jobb och bara mycket att göra så kände jag mig inte så värst pigg idag. Och innan jag hade hunnit ut på riktigt med flickorna så hade jag hunnit bli arg. Dom ville inte klä på sig. Det blir ofta så, dom älskar att vara ute, men vi fastnar i vinkelvolten. Men så kom vi ut och tog med oss korv, hinkar, vatten, bärplockare, hund och gick till skogs. Sen satt vi på blåbärsriset och åt och all ilska var som bortblåst och bara myset kvar

Så avslutade vi kvällen med att läsa Ellens äppelträd. Jag älskar den boken och vill gärna bo i det lilla, otroligt gulliga huset som ligger i den lilla, lilla staden. Den finns en gullig katt i boken också och Ester sa när vi läste: Vilken susig (tjusig) katt.

Inga kommentarer: