tisdag 7 maj 2013

En speciell vecka

Två arbetsdagar har jag den här veckan, två. Lite skönt, det jag behöver jag just nu. Bra den här veckan är att jag gjort ett matschema och nästa vecka har vi en matkasse igen. Känns roligt än så länge. Spännande att se vad det blir för mat.

Flickorna kan inte sova p.g.a ljuset som bara lyser igenom rullgardin och persienn. Idag somnade dom kvart i nio, dom blir så trötta på eftermiddagen och så pigga igen framåt kvällen. Men nu är det ju inte många veckor kvar till sommarlovet.

3 kommentarer:

FruG sa...

Visst är det härligt med långhelg! Väntar på att mannen och barnen ska komma hem och börja vara lediga! Vad smidigt med matkasse! Tar ni två stycken eller räcker det ändå till er? SKulle behöva ha någon som hittar på mat just nu känner jag - fantasin är nere på nollstrecket. Den här veckan har vi bara ätit rester - rester efter paella från i lördags, rester efter pannbiffar från i söndags... Barnen klagar över att det är samma mat varje dag! Ska försöka få fart på matlusten igen! Jag länkade din blogg på min sida förresten - hoppas det är ok - annars tar jag bort den! Trevig helg!

Maria sa...

Hej
Vi har en matkasse (coops) för 6 personer. Det funkar för oss, men då vi har vi ju två fyraåringar som inte äter så mycket än och en vegetarian. Jag kan tänka mig att det skulle kunna bli för lite för er av vissa saker eftersom ni har fler stora barn. Men prova en vecka för att se. Annars kan man ju ha två för fyra personer. Jag vet inte om det i så fall blir billigare med Linas matkasse. Matkassarför 6 personer verkar bara Coop ha. Vi har beställt matkasse varannan vecka. Varje känns lite för ofta och blir kanske för dyrt. coops innehåller fyra måltider. Det blir en lite inspiration i vardagen. Ochvärst om inte alla gillar allt så tror jag att barnen också tycker att det är spännande. Men som sagt det är väldigt nytt för oss. Jag tycker att det tar så mycket tid att laga mat, men också att handla den, så kan jag och vi få det lite lättare så blir jag glad.

Vad roligt attdu länkat till min blogg. Jag har ju tänkt länka till din, men nog inte kommit mig för. Men jag läser
din varje dag med stor glädje och stort intresse.
Trevlig helg! Kram Maria

Maria sa...

Och även om skulle det stå på ett ställe och inte och värst...