onsdag 22 maj 2013

Värsta husmoren

Middagen klar till lunch, köket rätt så snyggt, köpt en parasollfot, lånat nya böcker, shoppat på Kupan, sorterat tidningar och böcker, köpt blommor, promenerat med småttingarna i skogen . Känner mig stark, fast allergisk idag. Idag kom min pollenallergi. Jag har klarat mig rätt länge tycker jag. Förra året var jag mycket mer allergisk.

På bibblan idag så trollade en högstadieelev för oss och jag träffade en kille som var bästis med min äldsta son när dom gick på dagis. Det var en fin stund. Jo så var en förskollärare där med en liten barngrupp och lånade böcker. Hon var bara så fin med barnen. Förklarade och visade sån respekt för barnen. Det är klart att jag träffar jättemånga fina förskollärare, men hon den här var något lite extra.

I måndags hade vi en fin dag, igår tyckte jag inte om mig själv och mitt hus och då blir jag inte en så bra mamma. Men den här dagen har varit så mycket bättre. En riktigt bra dag. Hittills.

Inga kommentarer: