lördag 18 maj 2013

Läser

Jag läser mycket nu. Har bestämt mig för att alltid hålla på med en bok. Inte ta uppehåll och sitta och titta på datorn för mycket. Jag är och vill vara en läsande människa. Nu läser jag den här boken. Hade svårt att börja med den för den är historisk och utspelar sig i nutid och är det något jag är rädd för så är det historiska böcker. Men oj så bra den är. Gillar mycket, mycket. Känner så med barnen, kvinnorna och männen. Alla dessa saker som människor blivit utsatta för som sedan formar dom och kommande generationer. Läs tycker jag om du inte läst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om att boken är mycket bra! Jag tycker att man blir mer och mer medveten om hur ens bakgrund och det man varit med om formar en ju äldre man blir. Det kan nästan kännas skrämmande, för det gäller ju i lika hög grad ens egna barn. Annars är Enqvist en av mina absoluta favoriter, längtar efter att börja läsa Liknelseboken! /Annelie

Maria sa...

Hej Annelie
Precis det var så intressant i boken och skrämmande. Och ändå, fast man vet, så svårt att göra annorlunda. Jag har bara läst en bok av Enqvist och det var hans förra och den tyckte jag mycket om. Måste se till att också läsa den här nya.