måndag 20 maj 2013

Möblerar om

Hela huset, eller fyra rum möblerades om och flyttades igår. Jag och två döttrar höll på hela dagen. Oj vad vi kämpade. Min äldsta dotter fick kämpa. Jag märker att hon mår bra om hon får jobba med händerna, men man måste kämpa för att hon ska jobba. På kvällen sa hon att hon tyckte att det var roligt att kämpa och jobba. På ett ungefär sa hon så. Hon är som jag i mångt och mycket. Vi behöver mindre stillasittande och mer aktivitet för att må bra. Vi är ju inte klara, men dom stora förändringarna är klara. Sängar och skrivbord har flyttat ner från övervåningen. Tunga ikeamöbler, alltid tyngst.

Sen vill mina småflickor sova i eget rum. Och helt ärligt så vill inte jag det. Jag mår så bra av att sova med dom. För mig är det tryggt att ha dom nära. För mig är dom fortfarande små och behöver den tryggheten. Men det är klart att dom ska få prova om dom vill. Rummet ligger bredvid vårt, så det är ju närmast. I natt har barnen sovit dåligt, dom stora. Vet inte om det är att dom bytt rum eller värmen, för oj vad varmt det var i natt.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste vara ärlig: jag tror inte de behöver tryggheten att sova med dig. Åtminstone inte om de inte själva väljer det, och då kommer de komma in nån gång mitt i natten. Skruttan har sovit i eget rum sen hon var runt året och hon är jättetrygg, men självklart är det individuellt! Fast av det jag läser i bloggen verkar de ju vara ungar med skinn på näsan :) Hon tycker jättemycket om att ligga och "läsa" själv innan hon ska somna, ibland vill hon att man sitter kvar men det är inte så ofta.

Maria sa...

Hej
Nä för Majken gick det så bra att sova själv, men Ester kom till oss. Jag tycker att det är så skönt att läsa för dom i våran säng så det har inte blivit så många nätter i egna sängar i nya rummet.