måndag 13 maj 2013

Ryktet säger

Ryktet säger att grannarna ska sälja sitt hus. Ett par med vuxna barn och sommarstuga. Dom går aldrig ut på sin stora tomt om dom inte ska klippa gräset eller kratta löv. Bara då. Min mamma hon gillade/gillar blommor och satt ofta nedböjd över någon rabatt. Det var trevligt och roligt för henne att hon gillade sina växter. Jag har nog tyckt att dom här grannarna inte behöver ett stort hus och en stor trädgård eftersom allt är så ödsligt. Så blir jag sorgsen för tänk om det blir så för oss en dag. Fast då tänker jag på min mamma och hon slutade aldrig uppskatta trädgården även om dom tillslut sålde huset som var alldeles för stort för dom.

Men iallafall har jag nu hört att grannarna ska sälja huset och det lustiga är att det har saknats en tegelpanna på deras tak ända sen vi flyttade in och nu är den på plats. Det är noggrannhet. Tänk om det bara var en tegelpanna som saknades i mitt liv. Alltså symboliskt. Jag har så svårt att greppa allt som ska göras. Det och det och det. Att acceptera att livet ser ut så för oss och mig. För mina föräldrar var det inte inte alls så här, det var en mer saknad tegelpanna för dom med.

Iallafall blir det spännande med nya grannar. Hoppas på en stor familj som är mycket hemma. Lite som vi. Bara för att jag tycker att det här kvarteret behöver det.

Inga kommentarer: