söndag 26 maj 2013

Här är jag på morsdag

Kaffe och macka på sängen, min favoritdryck och min favoritmat. Om man kan kalla mackor mat. Och så är det städat hemma hos oss. Städat. Fast inte om man jämför med såna som har STÄDAT förstås, men vi är nöjda. Igår var jag på tapasrestaurang med mina vänner och hade det så bra och mysigt.

En stor unge skulle sova i tält i natt och en stor unge i en stuga med jämnåriga kompisar. Till stugan skulle han åka moppe. Men jag bli galen. Moppar är nog det farligaste jag och min man vet av det som ungdomar kan hålla på med förutom droger och alkohol. Nästan iallafall. Nu har alla hans vänner en moppe utom han. Fast vi och dom bor i stan. Jag tycker att det är så onödigt. Och man får bara säga ja och hålla tummarna. Så är det att ha ungdomar. På samma gång gläds man åt att dom har kompisar och att dom njuter av livet. Stora ungen i tältet kom hem på natten. Gullungen,

1 kommentar:

Maria sa...

Hej fina! Skrattar åt skillnaden på städat och STÄDAT :-D

Det är ju ständigt den där vågskålen med barnen mellan glädje och oro. Så länge den väger ganska jämnt så är det bra. ..