tisdag 21 maj 2013

Men supersura jag

Jag borde inte ha börjat möblera om, eller jo det borde jag, men kanske inte på en söndag. Så blir det måndag, vår fina, lediga dag och allt är kaos. Fast jag är ju van för det är det jämt, men mer kaos än vanligt. Idag,tisdag, blev jag hemma för barnen var sjuka och kaoset var fortfarande ett faktum. Nu har min man tokstädat som bara han kan. Jag gillar att han städar så bra. Jag gillar att han gick ner på stan när min son var där i lördags. Ibland hamnar vi i konflikter om det där med vad barnen ska få göra och om saker är farliga eller inte. Den här gången tyckte vi nog båda att det var lite stort med att gå på stan en lördagskväll när det är en massa kultur i stan. Vad tokigt det där var, som om det var farligt med kultur. Nej men det var fulla ungdomar och flera polisbilar och sånt. Men han mötte vår son direkt och dom cyklade hem tillsammans.

Ellas kvällsfika. Sällan är jag riktigt så nyttig, men det ser himla gott ut. Storebror säger -Men är det för att lägga ut på instagram? Vad är det för tid vi lever i? Dottern bara- Så fånig är jag inte. Men det är tydligen jag för nu finns ju bilden här.

Men rubriken supersura jag kanske inte riktigt förklaras så bra. Men det är kaoset och solen, som så klart är underbar, men som samtidigt gör mig så slut och sur. Men imorgon är det finare här hemma och jag gladare.

Inga kommentarer: