måndag 20 maj 2013

Skogspromenad

Idag har jag gått på promenad i skogen med Majken, Ester, vår hund och efter smög vår katt. Hon
är lite lustig och vill alltid gå med när vi går upp i skogen, men hon går en lite egen väg bredvid våran och hon vågar inte gå så långt som vi. Sen på slutet, när vi nästan hemma, så anslöt hon.

Skogspromenaden var så fin. Lycka för mig är att se dom där småbenen kliva över rätter och stenar och se att dom kan springa utan att dom behöver akta sig för bilar. Sen hittade dom kottar som var tuggade på och då sa dom att ekorrar ätit på dom. Tänk vad dom kan. Dom kan så himla mycket.

Ester pratar mycket om att hon drömmer läskiga drömmar och hon pratar om att djur kan dö. Hon funderar mycket på det efter hon sett det där programmet på Bolibompa, Snoffe döden och jag tror jag det heter. Idag sa hon att hon var rädd att jag skulle försvinna. Hon väcker så mycket känslor hos mig. Som idag vid middagen när hon ville ha ketchup men sa senap istället. Då kan det bli riktigt jobbigt för henne om inte vi tar det på rätt sätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det också mycket tankar om döden, och Snuffe döden och jag är också populärt. Jag tycker att det är ett jättebra program som tar upp sorg på ett bra sätt. Miljöhjältarna gillar hon också, häromkvällen när vi satt och åt mat sa hon; mamma vet du, vi slänger 8 kilo kläder!!! Jag satt mest och gapade, blev lite paff ;)

Maria sa...

Hej
Dom är så roliga hur dom snappar upp saker. Att dom gillar dom där programmen som man tror dom skulle tycka vara tråkiga. Jag tycker också Snuffe, döden och jag är ett så fint program. Jag hade en hund när jag växte upp och var så livrädd att något skulle hända honom. Känner igen mig i barnen.

8 kilo kläder - det var kul!