måndag 23 december 2013

Åren går och minnet sviker

Det här en riktig favoritbok. Jag minns inte om jag tipsat om den förut. Men den är värd att lyftas fram en gång till i så fall. Jag sydde små potatisbarn och hade dom med på en sagostund en gång. Det var en 6-årsgrupp och jag tyckte att det blev en så fin stund. Den här lilla personen på bilden letar saker ute och en dag så hittar hon två potatisbarn som får flytta in i hennes rum. Men hon har en docka som är lite egoistisk och vill bestämma. Hon vill inte dela med sig. Så det blir lite dramatiskt. Underbara bilder av underbara Ilon Wikland och underbar text av underbara Barbro Lindgren. Min man läste den här för inte så länge sedan för småflickorna och blev också så förtjust. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för fina boktips av bästa sort! GOD JUL till er alla!!! Tänk att det kom snö ändå! J

Maria sa...

God Jul till er med. Ja en vit jul. Hoppas den ligger kvar åtminstone imorgon.