onsdag 25 december 2013

Jag tyckte om vår julafton

Så mycket mindre stress än vanligt. Jag hade svårt att sova natten mot julafton som barnen, eller som vissa av barnen. Jag var spänd. Kommer barnen att bli nöjda med klapparna? Det är en ganska stor grej det där. Att se till att alla 6 får något dom önskar och att dom blir nöjda. Men så vaknade jag på julafton och vi åt risgrynsgröten som svällt i ugnen under natten. Så gjorde jag gravlaxsås, såg julkalendern och så åkte vi till kyrkan. Där brukar vi se ett julspel som barnen ( dom flesta) också gillar. Och så får man sjunga fina julvisor. Hemma igen så strök jag två dukar till vårat lååånga bord. Så gjorde jag rödbetssallad och rödkålssallad och så såg vi Kalle Anka. Efter det åt vi vid femtiden och sen kom tomten. Väldigt lik Signe tyckte Majken och Ester. Alla var glada och nöjda. Så låg jag och tänkte när jag skulle lägga flickorna att jag så gärna ville se en film, helst Love actually. Och vad händer? Dom visar den på TV och alla större barn utom Ernst tittar och tycker att den är jättebra. Vilket mys. Tack, tack, tack för den här julaftonen och tack för att vi har fått vara friska. 

2 kommentarer:

mammamarias sa...

Vad mysigt att läsa att ni haft en fin jul. God fortsättning. Kram Maria

Maria sa...

God fortsättning till er med. Kram