söndag 29 december 2013

Fortsatt städning

Vi kom igång så fint med städning och plockning innan jul. Jag kom ju inte så mycket längre än källaren, men det kändes bra i kroppen. Vi körde säkert 5 påsar och säckar till Kupan och så sparade vi lite av det utsorterade till en loppis. Får se om det blir av, annars åker väl det också till Kupan.

Idag har vi tagit tag i vårat sovrum. Så mycket på tiden. Vi har haft 6 sängar därinne. Dom två småsängarna har flyttat ut och våran sång och en våningssäng står kvar. Vi har hängt upp tyg bakom våningssängen så det ska bli mysigt för flickorna. Så har vi plockat böcker som legat överallt och så satte vi upp en liten hylla där en del böcker fick plats, andra står i hörnskåpet och i korgen på byrån finns en massa pixiböcker. Vi har bilderböcker i en hylla utanför sovrummet också och i hyllan och vardagsrummet och några få i en hylla i förrådet. Många bilderböcker blir det. Och ändå lånar jag böcker också hela tiden.

Jag ska ta kort snart på hela rummet, när det känns lite mer klart. Jag har inga ambitioner att det ska bli ett snyggt rum, men i allafall vill jag att det ska bli mer trevligt att gå in i. Inte som en lagerlokal eller ett förråd som det har känts som så länge nu. Den har dagen har det inte blivit mycket med, men det har ju blivit det här. Sjukdomen som sätter sig i halsen och ger illamående och lite feber har vandrat till en ny person i familjen nu. Snart så har den gått varvet runt.

Det här att ha gäster så länge betyder att man faktiskt går runt och skärper sig lite. Det sunkade till sig i köket direkt när iallafall jag slutade skärpa mig. Nu ska jag skärpa mig lagom bara.


2 kommentarer:

Anonym sa...

God fortsättning till dig! Det verkar som om du överlevde besök av mamma, vad bra för er alla. Kanske kan hon komma några färre dagar om ett tag igen, så kanske du kan få lite avlastning och skärpning, vilket som är viktigast just då. Kanske kan moster komma någon gång också?
/ Tonårsmamman

Maria sa...

Hej
Vi får se hur mycket jag vill skärpa mig. Det är rätt jobbigt att skärpa sig. Jag önskar att man inte ska behöva göra det med sin mamma. Min moster är över 80 år och har fullt upp med barn och barnbarn, men annars hade det varit underbart.

God fortsättning!