söndag 29 december 2013

Nu är vi ensamma

Efter nio dagar med besök är vi ensamma hemma nu. Det har gått bra. Men jag har så många tankar. Om mig själv, om mitt liv, om min familj. Om hur saker varit, om hur dom är och om var man hamnat och varför. Jag kan liksom inte precisera mig mer än så här för tankarna är inte särskilt glasklara. Men julen har varit fin, det har den.

Igår såg jag Downton abbey julspecial. Så bra och några andra i familjen spelade ett spel som min man köpte till familjen i julklapp, Ticket to ride tror jag det heter. Det är verkligen jätteroligt. Vi spelar knte mycket spel, men det här har vi redan spelat tre gånger och det är mycket för att vara vi. Såna här spel är bäst att spela när småflickorna somnat. Det blir lugnare så.

Vi har ingen snö, det regnar var och varannan dag. Klart att man funderar vad vi gör med våran jord. Jag bor ju högt upp i landet, det är klart att det ska vara vinter här. Sen hade en bekant delat en länk på Facebook från Naturskyddsföreningen om paprikor och vindruvor som är så mycket besprutade, rena giftcocktailen. Köp inte om dom inte är ekologiska.

Inga kommentarer: