måndag 30 december 2013

Middag idag igen

Det här med mat och inspirationen. Det går verkligen upp och ner. Nu har jag sån lust att vi ska äta oss igenom frysen. Idag tog jag ut den frysta broccolin och igår ett paket köttfärs. Så det blev köttbullar, brunsås, broccoli och gammal pasta till middag. Till lunch tog jag fram pizzabitar från pizzabaket häromdagen. Hoppas den här lusten håller i sig. Så får min man göra saft av alla svarta vinbär från i somras så är vi av med den jättepåsen vi har i frysen.

Själv har jag helt fastnat i en syblogg och bara vill börja sy. Jag har lämnat in symaskinen på lagning för den har blivit konstig och så drömmer jag om en lite bättre maskin och så har jag beställt två mönster. Ett tightsmönster och ett tunika/tröjmönster.

Ja och så ska jag ju sticka också, laga mat, tvätta, jobba, städa ibland och kanske baka bröd och lite annat. Nä jag är väl inte realist.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott nytt år! Vad är det för syblogg?

Maria sa...

Gott Nytt År
Den heter lowellas tråd adress: lowellastrad.blogspot.com. Tror jag adressen var. Hoppas du hittar dit. Hon har många barn och jag hamnar gärna i bloggar där folk har det!