lördag 28 december 2013

Det här intressanta hur man är

Igår var min son med kompisar på Megazone. Han for dit med några kompisar och ringer efter en stund och säger att man får spela till tre på natten. Okej säger jag det var jätte sent. Men och så säger han ett namn ska sova hos mig så vi går hem tillsammans. Då kändes det bättre. Men ändå var jag tveksam och så hördes det dåligt också på vår värdelösa telefon som vi har just nu. Ja men det blev så. Men så skriver en av mammorna till mig och en annan mamma på Facebook att nu tror hon att hennes son kört en luring. Och så berättar hon att han har sagt att han ska komma hem tre för dom ska vara på Megazone. Så himla bra att vi hördes av. Jag googlade och såg att det stämde att dom hade en specialare där till klockan tre just den 27 december. Så vi gick och la oss och jag somnade efter att ha vridit på mig ett tag, men sen vaknade jag kvart över två och var vaken till halv fyra när dom kom hem. Det regnade ute och blåste massvis och det där mörkret. Jag får sån där nattlig ångest om inte barnen är hemma. Min son bara: - Nä har du varit vaken och väntat. Han bryr sig om mig, men han gör inga uppoffringar precis och det begär jag inte av honom egentligen. Men helst vill vi veta sånt här lite mer i förväg. 

Ja och nu är det nyårsafton om några dagar och då blir det nog lite väl spännande igen.

Inga kommentarer: