söndag 1 december 2013

Så himla knäpp dag

En dag då det ena jobbiga avlöst det andra. Men det är första advent och det har kommit snö. Hurra. En har piercat sig, helt mot min vilja. Men vi är två vuxna och vi tycker olika. Min man fick hjärtrusning inne på Stadium så vi var på väg in på akuten, men då gick det över. Jag har sovit uruselt i natt och varit en sån där dålig förälder med nära till ilskan. Vi höll på att boka en solsemester under sportlovet tillsammans med våra vänner, men så fick vi inte tag på något flyg. Vi ska flyga på solsemester nästa år, vi ska det, men jag är så flygrädd. Vi har aldrig haft pengar till något sånt här förut, men nu har vi det plötsligt så vi har bestämt oss. Så fick vi höra att våra vänner skulle åka under sportlovet och jag tänkte att vi hänger väl med. Det blev mindre läskigt då tyckte jag. Men efter att min man suttit vid datorn i flera timmar så visade det sig att det inte gick att ta sig dit. Så nu är vi i läge noll igen och flygrädslan är precis lika jobbig som alltid.

Inga kommentarer: