lördag 27 september 2014

Bland grönsaker och folk

Vi for ner på Bondens marknad. Jag har ju börjat tycka att folksamlingar är svåra. Jag har så svårt att koppla bort. Måste titta på alla. Men nu var det inte så mycket folk på Bondens marknad. Så det gick bra. Men resten av stan var hysterisk. Nej jag behöver inte sånt. Så fikade vi och min tunga blev svullen av mandeln. Men det gick bra fast jag tål inte nötter och mandel jättebra. Brukar funka i bakverk, men tydligen inte i denna. Sen stod bokbussen på stan och här är familjen som alltid lånar en till bok.

3 kommentarer:

FruG sa...

Hej! Låter som en mysig dag! Gillar heller inte att trängas - får bara panik av sånt! Och vad mysigt det låter med bokbuss - har aldrig varit inne i en sån! Är också en sån där som alltid får med mig en bok - barnen är inte riktigt lika boknördiga som jag tyvärr. Men de gillar bra historier i alla fall - vissa läser när de kommer över något bra och annars är det film som gäller - och gärna diskutera efteråt - vilket jag tycker är kul. En fin söndag till er!

Maria sa...

Tack! Mina barn läser olika mkt. Mina två äldre flickor har varit riktiga bokslukare

Maria sa...

Men läser dom mer vanligt och min äldsta har aldrig läst särskilt mycket. Och en av pojkarna har olika specialintressen som han fördjupar sig i. Jag älskar böcker och bibliotek, men att se film tillsammans är också fint.