fredag 5 september 2014

Grönsaker är fina

Jag har börjat träna. Två gånger den här veckan. Det är verkligen jättejobbigt och jätteviktigt. Jag sämpar på.
Så fina grönsaker som jag beställer av en man som odlar ekologiskt. Dom är verkligen vackra. Majrova har jag aldrig ens ätit. Den luktar gott, lite som kålrot. 

Jag trivs på mitt nya jobb. Jag gillar att det är lite gammalt, slitet och att det finns mycket att ta tag i. Typ som jag själv. Tydligen är jag en sån som vill ha mycket att göra. Praktiska sysslor. Förstås inte bara, men mycket. Och roligt att se att det gör skillnad. Sen är det mycket som är så bra och kanske svårt att fixa lika bra. Som alla ungdomsböcker på engelska. Jag som inte ens brukar läsa på engelska. Det blir en utmaning.

På fredagar slutar jag sist och idag sprang Majken emot mig när jag kom hem. Lycka. Och när jag kommer in har min man städat lite. Lycka igen.  

1 kommentar:

mammamaria sa...

Vad duktig du är. Vill vara lika duktig. Orkar inte vara duktig. Men bra att läsa att andra orkar. Kämpa på.

Kram M