tisdag 16 september 2014

Jag borde

Skriva om valet. Hemskt. Men jag är så värdelös på att formulera mig politiskt. Det är så sorgligt att det blivit så här. Att vi behöver några att skylla allt på. Alla dom här motsättningarna stad/land, fattig/rik, kvinna/man, barn/vuxen, svart/vit. Som inte borde vara. Att vi skulle vara ett. Drömmen. Alla på biblioteket jag träffar som kämpar med språket. Lånar böcker på svenska för att träna. Ger inte upp. Kommer dit med barnen för att dom ska läsa och lära. Hur blev det så att det är deras fel? Hoppas det här blev en väckarklocka för oss alla.

4 kommentarer:

katarina bihagen sa...

Håller med dig. Hur kunde det blir så här? Det är sorgligt och man blir rädd. Rädd för hur utvecklingen kommer att bli. Jag var bortrest över helgen och kom hem till Sverige igår och det kändes som en chock att se valresultatet även om man redan innan kunnat ana. Men tror det är viktigt att fortsätta prata om det, reagera och handla i vardagen.
//Katarina

katarina sa...

Hej igen! Skrev ju förresten fel gällande Isak. Han går ju inte första utan andra året på gymnasiet. Ja, hej och hå vad tiden går!

Maria sa...

Hej
Ja man förstår inte. Hur dom har fått en massa röster från så många till exempel var det höga procenttal i inlandet.

Maria sa...

Hej igen
Du har rätt att man måste prata och försöka förstå vad som egentligen ligger bakom det här missnöjet.