måndag 8 december 2008

Choklad och grävskopor

Det är måndag igen och det känns helt okej. Jag känner mig verkligen olika från dag till dag. Helt slut vissa dagar, helt okej andra dagar. Men en hel dag orkar jag sällan med utan får gå på halvfart långa stunder. Men min måndagförmiddag är bara min och även om den går alldeles för fort så är den min.

Igår var barnen på badhuset och sedan på kvällen så bara var de tvungna att åka skridskor också, men då låg jag kvar på soffan. Det var kul att se dem helt rödblommiga, snoriga och totalt utmattade på kvällen. De hade haft det riktigt kul.

I bastun på badet hittade mina döttrar på en ny kreativ variant på sten, sax och påse. Det var grävskopa, häst och chokladtoffee. Hästen vinner över chokladen för den äter den upp, grävskopan vinner över hästen och chokladtoffeen vinner över grävskopan för den kan ju inte äta. Men de hade svårt att hålla koll på sina nya rörelser så de gick över till den gamla varianten efter en stund. Vi har ätit en hel del choklad på sista tiden, känns som det märktes i valet av vad som fick vara med i leken. Ja menar de hade ju kunnat välja en apelsin eller ett äpple...

1 kommentar:

Maria sa...

Hej! Vi hade också en liten slamsvariant av den där leken i bilen för något år sedan...men minns inte riktigt, tror att vi rimmade på orden så det var iallafall ben och lax...men vem vann över vem...??
Hoppas att du får en bra dag!