söndag 28 december 2008

Linser

Jag gjorde så äcklig middag igår och nu använde jag det ord som gör mig galen när barnen använder för att uttrycka sin åsikt över maten. Men jag lovar den var riktigt heldålig och för första gången på flera dagar här under julen så blev jag inte ohyggligt proppmätt och det var ju lite skönt. Jag hade fyllt paprika med linsröra och så långt var det väl okej, men det var ju som att något fattades och vi testade med prinskorv och nudlar till dom som inte gillade paprikorna och någon tog fram ketchupen och så hade vi rester av en rödkålssallad kvar. Inget passade ihop, jag lovar. Riktigt läbbigt. Men nu har vi massor av linsröra kvar och det behöver jag och min mage jätte mycket för den funkar inte alls kan man säga av alla järntabletter som ska mumsas varje dag.

Och jag har passerat 25 veckor och gått in i vecka 26 och det känns stort och det känns bra. och vi pratar om namn här hemma och äldsta sonen säger att vi bara kan fula namn. Han gillar inte Tage, inte Åke, inte Elmer, inte Vira inte nåt. Vi diskuterar mest killnamn eftersom min man alltid ser både det ena och det andra när vi är på ultraljud och han är ju i branschen så lite får jag lita på honom, men han har haft fel förr.

Inga kommentarer: