lördag 6 december 2008

Frustrerad

Frustrerad. Jag är frustrerad. Vet inte riktigt varför, kanske att jag inser att den här dagen gått och jag har mest legat på soffan och gått på julmarknad igen. Egentligen mot min vilja och allt, men nu blev det så. Men allt det andra jag velat göra, vad blev det av det och vad var det?

Jag kan glädjas åt att de yngsta lärt sig en ny låt på fiol och spelar den hela tiden. Inget tjat om att träna här inte. Jag ser sonen skymta i dörröppningen till hans rum och där står han och spelar. Det var som på film. Kanske en sån där engelsk film som utspelar sig för länge sedan.

Men annars frustrerad över att jag inte har någon energi idag. Ingen alls. Jag har legat på soffan, på golvet och duschat länge i riktigt varmt vatten. Så höll jag på när jag väntade mina nu 6-åriga tvillingar också. Jag duschade och duschade. Och så hör jag röster långt bort för någon vill mig något och jag vill bara duscha lite till. Och förresten så grät jag när jag stod i duschen också, det var liksom lika bra. Kände mig plötsligt så himla ensam, bland 4 barn, två katter och en man + alla kompisar till barnen som också var här. Så ensam.

1 kommentar:

Anonym sa...

och jag förstår lite hur du känner dig, ensam mitt i allt. Det är konstigt att man kan göra det. känna sig ensam när det är fullt med människor runt.
*kram*