lördag 20 december 2008

Om

Vi gjorde ultraljud för några dagar sedan och båda två mådde bra. Dom var så fina så jag kände mig otroligt tagen av stundens allvar. Vi såg bådas fina profiler och en hand så fin. Mitt hb hade bara stigit pyttelite, men det hade ändå blivit så mycket bättre när man såg på dom olika delarna dom kollar på i blodet. Och det kändes så bra för jag kämpar verkligen med alla mina järnrikaprodukter: tabletter, blutsaft, mesost, blodpudding.

Nu ska även den här sega familjen börja förbereda oss för julen. Vi är suveräna på att göra saker på kort tid. Vi har helt enkelt fått träna oss på det eftersom vi inte planerar så gärna och så bra. Min man gick jour i gårkväll, sonen hade träning och skulle på disco och dottern skulle hämtas hos en kompis på kvällen. Jag kände mig totalt utmattad och vill ha jullov nu. Ledig från alla tider som ska passas.

Men när nästan alla transporter var genomförda så la oss jag och tre barn och tittade på Tv-serien Dårfinkar och dönickar. Ni kommer väl ihåg den, om Simone som flyttar och råkar bli Simon i den nya klassen? Oj vad bra den är, jag slumrade bara till en stund under avsnitt tre, men sedan såg vi hela klarvakna.

2 kommentarer:

Maria sa...

Så bra att det har de bra därinne!
Tänker på er då och då!

Här är det också skönt med jullov, men precis nu när jag liksom slappnade av över att alla ska vara lediga så drabbas jag av värsta förkylningen. Är det inte typiskt?! Vi som varit friska hela terminen...Hoppas att jag inte smittar alla de andra

Maria sa...

Hej
vi har varit så mycket förkylda men nu är vi friska så hoppas ni också kryar på er.