lördag 13 december 2008

Uppvaktade

Vi har sett ett fint luciatåg här på morgonen. Två flickor som jag känner väl stod vid vår säng och sjöng en massa sånger. I torsdags hade dotterns klass luciatåg för alla föräldrar och syskon och på fredagen hade de för hela skolan och idag för två sömniga föräldrar. Sedan skulle vi fika och på brickan stod ett glas julmust till pappan, ett glas vatten till mig, några pepparkakor och varsin rostad macka. Jag fick en skrattattack över mannens julmust och mitt vatten, men då hade tjejerna gått så det hörde de inte, hoppas jag. Men vi mumsade glatt i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men så gullig Lucia uppvaktning! Och dina döttrar VET verkligen vad en blivande mamma skall dricka, inget sprattelvatten om det så bara är JULMUST. Det kallar jag att vara rädd om sin mamma.
kram Gunnel

Maria sa...

Hej Gunnel
Ja det är bra att de tänker på mig och att jag ska vara lite nyttig.
Kramar Maria