söndag 14 december 2008

Söndag

Jag har kanske sagt det förr, men jag säger det i så fall igen. Jag är barnsligt förtjust i skidor på Tv. Längdskidor är bäst, skidskytte är mysigt, slalom helt okej. De där kommentatorerna på svt är lite trygghet för mig, en är till och med från min hemstad eller åtminstone från någonstans i närheten.

Jag har haft en promenerarhelg med tvillingkroppen och jag har lovat mig själv att fortsätta med det så länge kroppen tillåter. Men ett problem är att jag tycker att promenader utan hund eller barnvagn är trista. Det är liksom bara jag, mig själv och alla mina tankar jag ska släpa runt på, men jag lovar mig själv att jobba med den här inställningen till promenader.

Jag var hos barnmorskan i veckan och mitt hb hade fortsatt att sjunka trots en massa järntabletter och annat järnrikt. Och för första gången hade jag blodsocker på över 7 och jag blev helt frustrerad. Jag har såna krav på mig att allt ska vara så bra hela tiden. Jag tror att det är för att jag annars oroar mig hur mycket som helst. GI- kokboken har tagits fram och linser och bönor har vi smaskat på i helgen. Och mackor får jag dra ner på, ostmackor som jag älskar över allt annat matigt här på jorden. Godis kan jag avstå ifrån, men kakor? Det blir svårt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker också att det är tråkigt att gå själv. Men till mors dag fick jag en Ipod och sen dess lyssnar jag på Abba i lurarna och plötsligt är det mycket roligare att gå. Mina trista promenader blir liksom lite bättre med musik. En bra film blir bättre med rätt musik och och tydligen min stundom gråtrista vardag.

Om du inte provat, gör det!

Anonym sa...

Vem är sportkommentatorn från våra hemtrakter? Det har jag missat men jag tittar ju nästan aldrig på sport heller.
/Johanna

Maria sa...

Hej
Jag hade med mig min mans mobiltelefon och lysnade på P1 i den sist och då gick det bättre att gå så jag tror att jag behöver hjälp av något sånt.

Hej Johanna
Det är Kalle Grenemark. Jag tror att han bor i Boden nu. Han kommenterar skidskytte med ordentlig dialekt. Han är jätte bra.