söndag 28 december 2008

Utedag och storhandling

Vi har varit vid slalombacken och åkt pulka, skrana och lite slalom utan lift och då blir det inte så många åk. Vi grillade korv också och sedan visade sig när det bara fanns starka korvar kvar att yngsta sonen bara fått en och dom andra tre. Han är inte särskilt framfusig så det är vi föräldrar som måste se till att det blir någon rättvisa här hemma. Och jag är inte mycket till hjälp i backen så min man springer med korvar hit och dit och spänner pjäxor och grejar. Men jag hoppas att min närvaro alltid gör någon glad. Jag satt och tittade ut över himlen som blev allt mörkare och tyckte att det var så himla vackert.

I morse storhandlade jag och det är sånt som jag nästan inte gjort sedan den här graviditeten började, men nu gjorde jag det och sedan satt jag och pustade hur länge som helst. När jag hade fyllt vagnen upp till toppen och gick till kassan så ställde jag inte mig i den kortaste kön utan i den kön som verkade ha den trevligaste kassörskan. Jag kände att här behöver jag stöd när jag handlat på tok för mycket och jag valde helt rätt. Han var så där väldigt trevlig och mosade inte mina varor, stressade mig inte och lät mig ha båda dom där facken själv ett långt tag så jag fick plocka ihop och gav mig någon uppmuntrande kommentar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig kassörska! Sån var nog aldrig jag på Ica Maxi...
Jag ville vara snabb.
/Johanna

Maria sa...

Hej
Du ville nog vara snabb, men säkert hur trevlig som helst ändå.