tisdag 23 februari 2010

Bla bla bla

Idag går vi inte ut. För kallt. Och solen lyser så fint. Tänkte så många bra tankar som skulle skrivas ner när jag satt på golvet med Majken och Ester, men nu när dom har somnat så är dom borta. Tankarna alltså. Men det var något med att jag ska sluta förklara allting. För alla. Hela tiden.

Alltså så här ungefär: Hur länge ska du vara hemma? Jo jag ska vara hemma till slutet på augusti. Ja och sedan ska min man vara hemma två månader. Ja han ska bara vara hemma två månader därför...bla bla bla. Och jag vill vara hemma länge den här gången för förra gången så började jag jobba så tidigt...bla bla bla. Har du 6 barn? Ja jo för först fick vi ett och så ett till och sedan fick vi tvillingar och nu är alla så stora och det gick så fort och då ville vi ha en sladdis så därför skulle vi ha fler barn och då blev det två bla bla bla. Oj vad vi har stökigt det är för att jag är så slarvig och inte kan städa bla bla bla. Men min man han kan städa men han hinner inte städa lika fort som jag stökar bla bla bla. Oj idag åt vi på Max men det är bara därför att bla bla bla.

Förstår ni jag bara ber om ursäkt och vill bli älskad och passa in hela tiden. Och ändå så har jag blivit tusen gånger modigare och självständigare dom sista 12 åren. Ja ni kan tänka er hur jag lät förut. Jag lät inte alls skulle jag vilja säga.

2 kommentarer:

Pia sa...

Hahaha - vilket HÄRLIGT blogginlägg =)

Klockrent!

Jag tycker du verkar vara en väldigt härlig, sjävständig och modig tjej!!

Heja på Dig!

Anonym sa...

Så skön du är Maria, håller med den som skrev att du borde skriva krönikor!