lördag 20 februari 2010

Undrar, beundrar

När jag gick där igår i kylan så träffade jag en kvinna som gick så där fort som bara kvinnor gör. Dom går så där otrivsamt fort med något jagat i blicken. Dom är smala och fina men går så fort. Och när jag ser dom så beundrar jag dom och undrar över dom. Den där jakten på smalhet. Och så är dom redan smala men dom vill fortsätta vara det så klart. Men är det värt det?

Och jag undrar om hon åt någon semla på fettisdagen? Och om hon gjorde det skrapade hon bort lite av grädden? Hoppas hon åt en semla med grädde och allt och kanske tillochmed två.

Jag vet att man ska motionera och jag vet att man ska äta hälsosamt. Men ibland undrar jag över hur mycket och hur ofta och hur. Säger jag som gärna vill gå ner något kilo och förstås borde börja gå så där fort och kanske avstå från den där semlan eller åtminstone skrapa bort lite av grädden. Fast jag vet inte. Jag vill inte heller bli så att jag går på fik och äter ett äpple istället för en bulle. Och går och går utan att titta på något bara rakt fram. Nä jag vill gå och tänka tankar och tiita på alla människor och hus. Faktiskt njuta lite.

1 kommentar:

Maria sa...

Det är nog bäst att vara lagom. Njuta ibland av en bulle. Och gå lagom fort så att man både hinner tänka och titta sig omkring...